dimarts, 14 d’octubre del 2014

Croquetes de poma i avellana

Després de molt de temps d'inactivitat i sense fer cap nova entrada, aquí va un intent de reemprendre el bloc i donar-li més continuitat ( a veure si la disponibilitat i la voluntat ho permeten ).

Dissabte passat vam anar a buscar bolets amb la meva mare per la zona de Riells del Montseny i quan tornàvem cap a casa, escoltant RAC1, en el programa Via Lliure parlaven de la poma. Hi participava la Mireia Carbó i una de les receptes que va explicar va ser la d'aquestes croquetes dolces (es pot trobar en el seu llibre "La cuina salvavides"):


 

INGREDIENTS:
- 2 pomes golden
- 4 cullerades d’aigua
- 50 grams d’avellanes torrades
- 75 grams de farina
- 100 grams de mantega
- 100 grams de sucre
- 400 ml de llet
- ½ branca de canyella
- ½ pell de llimona
Per arrebossar:
- Farina
- Ou
- Pa Ratllat
- Oli de gira-sol
 
Preparació:
Pelar les pomes i treure’ls el cor i les llavors. Tallar-les en daus grossos i coure-les dins d’un cassó, a foc suau, junt amb les 4 cullerades d’aigua, fins aconseguir una pasta eixuta i consistent. Reservar.
Pelar les avellanes i, amb l’ajut d’un robot de cuina, triturar-les fins que quedin en pols (si no teniu robot de cuina, podeu triturar-les amb un morter i una mica més de paciencia, cosa que vaig fer jo).
Bullir la llet amb el sucre, la canyella i la pell de llimona, i reservar.
En una olleta, fondre la mantega, a foc suau. Afegir-hi la farina d’un sol cop i remenar-ho amb una cullera de fusta. Coure-ho uns instants.
Incorporar-hi les avellanes triturades. Remenar-ho i afegir-hi la pasta de poma. Anar incorporant-hi la llet sense parar de remenar (tant si és freda com si és calenta) i continuar la cocció durant 1 minut més. Deixar refredar la pasta resultant dins d’un recipient ben tapat amb paper film. Quan s’hagi temperat, posar-lo a la nevera durant 1 hora, o més, perquè, com més freda sigui la pasta, més fàcil serà donar forma a les croquetes (jo vaig tenir la massa tota la nit a la nevera).
Donar forma a les croquetes i passar-les per farina, ou i pa rallat. És important fer-les de mida petita, com si fossin per a un aperitiu.
Fregir-les amb oli de girasol i, si voleu, empolvorar-les amb una mica de sucre. Es poden servir fredes, tèbies o calentes: són bones a qualsevol temperatura!

 
 
Val a dir que les vaig preparar diumenge com a petit four pels cafès junt amb unes roques de xocolata i van agradar bastant.
En el meu cas, abans de reservar la massa a la nevera vaig dividir-la en dos parts i en una hi vaig afegir uns 30-40 g de sucre moscovat (dels dos tipus són les que van agradar més).
 
Espero que proveu de fer-les i ja em direu!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada